Otkrijte što vas čini sretnim i – zgrabite to čvrsto

Otkrijte što vas čini sretnim i – zgrabite to čvrsto

Svatko od nas želio bi biti sretan. No prvi problem sa srećom je to što ne postoji njena definicija. Iako su mnogi tijekom povijesti izučavali koncept sreće, nikome nije pošlo za rukom da se znatnije približi njenom definiranju i to ostaje jedna od najvećih psihologijskih i filozofskih zagonetki. Neki kažu da su sreća, užitak i zadovoljstvo emocionalna stanja u kojima se osjećamo zadovoljno, a predložene definicije uključuju slobodu, sigurnost, položaj u društvu, materijalna dobra, unutarnji mir i tako dalje. Moguća definicija mogla bi biti da je sreća stanje u kojem ljudi ponašanjem dolaze do suprotstavljanja vanjskim silama koje bi inače dovele do nesreće (tuge).

Druga definicija govori da je sreća trajno, pozitivno emocionalno stanje koje uključuje smireno zadovoljstvo svojim životom, ali i aktivno zadovoljstvo i postignuća. Ljudi često sreću miješaju sa zadovoljstvom ili ugodom, što nije ispravno jer ugoda je dugotrajnije stanje u kojem nam je život dobar i zadovoljni smo, dok je sreća kratki i trenutni osjećaj koji doživljavamo kada nam život iznenada postaje bolji. Sreća nikad ne traje dugo. Ona je intenzivan, ali prolazni osjećaj. Zadovoljstvo nakon sretnog događaja može potrajati duže, ali sama sreće je vrlo vremenski ograničena.

Čini se da u temeljima želja i ciljeva, koje si zadajemo, leži sustav vrijednosti. Suština jest u tome da sami otkrijemo što je to što nas ispunjava. Jasno je da ne možemo imati sve, ali za uspjeh je nužno da procijenimo što nam je doista važno. Kada to znamo, možda ćemo jednostavnije raditi odabire i usmjeri energiju na bitno, a ne rasplinjavati se oko onoga što nam je nebitno. Vjerojatno je ipak najvažnije od svega da barem dođemo na trag odgovoru na pitanje – što nas osobno čini sretnima?

Znate li koji su faktori povezani s osjećajem sreće? Stručnjaci koji se bave pitanjem sreće kažu da su to: visoko samopoštovanje, optimizam i otvorenost, društveni kontakti, posao u kojem pronalazimo sebe, blisko prijateljstvo ili dobar brak, redovito vježbanje, dobro spavanje, hobi u kojem se pronalazimo, vjera u kojoj nalazimo smisao. Činitelji koji nisu povezani s osjećajem sreće su: dob (mladi nisu sretniji od starih), spol (iako se misli da su žene sklonije depresiji), obrazovanje (visokoobrazovani nisu sretniji od neobrazovanih), fizički izgled (lijepi nisu sretniji), roditeljstvo (roditelji nisu sretniji od onih koji nemaju djece).

Sreća dolazi iz kuće. Riješite nesuglasice dok su još svježe i pola problema ste riješili. Isto vrijedi i za prijatelje, jer to su osobe u čijem biste se društvu trebali osjećati ugodno… Ako se u posljednjih nekoliko dana niste vidjeli s prijateljima, pronađite termin za jednu kavicu u vašem užurbanom dnevnom rasporedu.

Pozitivne misli itekako mogu popraviti vaše raspoloženje. Upravo zbog toga je dobro na radnom mjestu imati barem jednu fotografiju obitelji, ljubimca ili prijatelja koja će vam s vremena na vrijeme vratiti osmijeh na lice. Izbjegavajte konflikte i negativne ljude.

Dokazano je kako je smijeh vrlo zdrav i pozitivno utječe na organizam i mentalno zdravlje. Smijte se barem jednom dnevno i riješili ste pola problema. Ako nemate u vašoj blizini nekoga tko vas može nasmijati, vježbajte pred ogledalom. Koliko god vam se čini neobičnim, smijte se pred ogledalom nekoliko minuta dnevno. Što to duže budete činili to bit ćete sretniji.

Umne vježbe također su dobre za popravljanje raspoloženja. Zaposlite svoj mozak i aktivirajte moždane vijuge. Jednom dnevno riješite križaljku ili zaigrajte neku igru koja zahtijeva malo razmišljanja. Zaokupirajte misli i osjećajte se korisno.

Stara izreka koja ima čvrstu pozadinu. Vježbom tijelo oslobađa hormon sreće oksitocin. Redovita tjelovježba itekako može poboljšati vaše raspoloženje. Osim što ćete se odmah osjećati bolje i pozitivnije, biti ćete i puno zadovoljniji i svojim izgledom.

Vaša Dora