Hrvatski Obiteljski memory slažu u cijelom svijetu

Hrvatski Obiteljski memory slažu u cijelom svijetu

Ivana Radić ima 28 godina. Po zvanju je magistra inženjerka agronomije. Nemogućnost da pronađe posao u struci za koju se obrazovala, vratila ju je u zagrebačku Prašku ulicu broj 6 gdje je provela djetinjstvo u knjigovežnici svoga oca Stjepana Radića. Knjigoveški obrt na toj adresi u srcu Zagreba postoji već sedam desetljeća. Obitelj Stjepana Radića preuzela ga je 90-ih godina prošloga stoljeća pa je Ivana još u osnovnoj školi pod mentorstvom mame Marije izradila korice za svoj prvi uvez. Ručno krojenje i izradu korica po mjeri, njihovo šivanje i lijepljenje ipak nije vidjela kao svoj životni poziv. No, kada je otac prije tri godine otišao u mirovinu, a posao u agronomiji nije uspijevala pronaći, odlučila je preuzeti obiteljski obrt i – uspjela. Dok su se drugi obrti gasili, ona je uz pomoć jedne originalne ideje svoj, ne samo sačuvala, nego ga unaprijedila i dala mu sasvim drugu dimenziju. Na tržište je lani lansirala originalni proizvod – Obiteljski memory – personaliziranu verziju popularne igre pamćenja uz karte i, zahvaljujući internetu, svoje uspomene preslikane na jedinstvene karte oblikovane u knjigovežnici Grafikon danas slažu brojne obitelji ne samo u Hrvatskoj nego i u regiji, pa čak i u dalekoj Kambodži!

Obiteljski memory nastalo je, kako kažete, slučajno, kroz igru. Zatim ste je podijelili na društvenim mrežama i – posao je krenuo. Zvuči jednostavno, ali pretpostavljam da iza svega stoji puno više rada, ulaganja…
Tako je. Zapravo sam prvi puta išla kod prijateljice na more nakon što je rodila malog Niku, imao je 2-3 mjeseca i čim sam stigla prijateljica je rekla: “Tko ti je to došao? Jel’ to Ivana?” Ne znam zašto, ali kroz glavu mi je prošao memory. Vratila sam se u Zagreb, napravila uzorak i dok sam tako sjedila nad njim i razmišljala što promijeniti u radnju je ušla gospođa i pitala: “Šta vam je to?” Tada nisam imala ništa osim tog uzorka. Rekla sam joj da je to Obiteljski memory, objasnila o čemu se radi, na brzinu odredila cijenu i gospođa je odmah naručila. Tako je ustvari krenulo…
Nakon objave na FB profilu inbox mi je bio zatrpan porukama i prve narudžbe su počele stizati. Ja sam u to vrijeme radila na ideji da osmislim proizvod koju ću raditi na strojevima koje imam u radnji, nekih od njih stari su više od 100 godina. Htjela sam ih održati u funkciji i dati im na važnosti. Meni osobno su ti strojevi jako dragi, nisu komplicirani, ne trebaju laptop i dijagnostiku da ih se popravi, a na njima se rade divne i kreativne stvari. Tako da je memory bio na neki način kruna ideje. Bilo mi je jako bitno da otkrijem prave materijale s kojima raditi, način na koji raditi da kao tradicijski obrt mogu i za takav proizvod garantirati kvalitetu i trajnost. S obzirom da nisam imala niti jednu reklamaciju, mogu reći da sam u tome uspjela. Naravno, idejno je memory bio zamišljen za najmlađe pa sam tako njima prilagodila veličinu kartica, zaoblila rubove i slično.

memory

Što je zapravo Obiteljski memory? Čitajući o njemu, pomislila sam u jednom trenutku kako je zapravo riječ o novoj, originalnoj verziji fotoalbuma, koji se lista na poseban način – kroz igru. Ljudi su već zaboravili svoje uspomene slagati i čuvati u ukoričenim fotoalbumima. Vaš proizvod podsjetio ih je da fotografije ne moraju ostati samo u digitalnom obliku.
Na početku je bio zamišljen za najmlađe, ali kako vrijeme odmiče postao je igra za sve generacije, i savršen poklon za sve prigode. Izgubila se navika da razvijamo slike, tako da je ovo savršen način da se prisjetimo nekih trenutaka, obitelji, prijatelja, izleta, tuluma itd.

Obiteljski memory originalan je dar za različite prigode – vjenčanja, rođendane, godišnjice braka, ali može biti i sjajan podsjetnik na putovanja, na primjer. Kakve događaje ljudi najčešće žele ovjekovječiti kroz ovu igru? Imaju li i Vaši kupci originalne ideje kada Vam šalju fotografije?
Kupci se uvijek jako potrude i gotovo svi napišu da im je problem izabrati slike koje će se naći u njihovom memoryju. Do sada je bilo zaista super fotografija, od rođendana, djevojačkih, vjenčanja, ljetovanja, zimovanja, obiteljskih druženja i sl. Pa do starih fotografija pronađenih na tavanu koje smo skenirali i pretvorili u igru.

Obiteljski memory pomogao Vam je da oživite obiteljski obrt – knjigovežnicu. Čini se kao da ste kroz ovaj proizvod postigli onaj moto kojim reklamirate ovaj svoj proizvod: sačuvali uspomene, a ujedno se zabavili. Kažete da razmišljate i o Memoryju kao turističkom suveniru. Za početak zagrebačkom…
Memory grada Zagreba je u zadnjoj fazi, nadam se da će kroz desetak dana biti završen. Vidjet ćemo kako će ideja zaživjeti pa sukladno tome vidjeti u kojem smjeru dalje krenuti. Meni se to čini kao super ideja za suvenir, materijala imamo, imamo što pokazati pa se nadam da će naći svoje mjesto na tržištu.

Vaša knjigovežnica nudi i druge usluge poput originalnog uvezivanja knjiga, obnove starih knjiga, izradu personaliziranih rokovnika, fotoalbuma… Osim toga, otvorila je vrata i kao svojevrsni muzej, imate status ‘obrta s tradicijom’ i zanimljivi ste i u tom smislu. Najavljujete da ćete, uz nove, nabavljati i stare strojeve. Obiteljski memory pomogao Vam je puno i u medijskoj promociji i uspjeli ste u onome u čemu danas rijetki uspijevaju – ne samo sačuvati nego i proširiti jedan obrt koji gotovo umire. U čemu je tajna? Zove li se ‘čarobna formula’ – inovacija?
Tako je, imamo status obrta s tradicijom koje je izdano od strane obrtničke komore i od strane Ministarstva kulture dodijeljeno nam je svojstvo nepokretnog kulturnog dobra. Tradiciju pokušavamo očuvati u pravom smislu te riječi pa tako i danas sve krojimo, lijepimo i šivamo ručno, čime možemo garantirati vrijednost i trajnost proizvoda. Sukladno toj ideji, prije dvije godine priključili smo se projektu Noć knjige. Tim povodom otvorili smo svoja vrata posjetiteljima kao jedina knjigovežnica u sklopu projekta. Odaziv je bio zaista velik, posjetiteljima je obrt zanimljiv. Neumorno radim na promicanju obrta i obrtničke tradicije. Prava je šteta što Obrtnička komora ne pokazuje zanimanje za to. Materijala ima, mladih obrtnika ima, ideja ima, znanja ima, ali osobno podršku od nikoga ne osjetim. Samo me neka unutarnja pokretačka snaga drži da se borim i trudim pokrenuti nešto. Obrt je i prije bio medijski eksponiran ali ne u tolikoj mjeri kao sada, memory je pomogao da se opet zavrti jedna poslovna priča. Inovacija je uvijek dobra, to je ono što sada tržište traži, morate biti drugačiji i ponuditi nešto više. Teško mi je reći koja je čarobna formula, mislim da se treba truditi iz dana u dan, raditi jednakom voljom bez obzira da li nam je dan dobar ili loš, ne umoriti se na putu do ostvarenja cilja… Nije uvijek lako, ali rezultati dođu. Meni odustajanje nikada nije bila opcija, pa je možda to – ta čarobna formula :-)

I na kraju – što je potrebno učiniti da netko dobije svoj Obiteljski memory?
Prvo i najvažnije odabrati fotografije :-) Memory se može naručiti preko FB stranice Obiteljski memory ili na web stranici www.obiteljskimemory.com ili na mail grafikonuvez@gmail.com. Rok izrade je 2 do 3 radna dana, i može se izabrati između 3 varijante… 12 slika / 24 kartice, 24 slike / 48 kartica i 36 slika / 72 kartice. Isto tako imamo četiri podloge: obiteljski memory, rođendanska, valentinovska i svadbena. U pripremi nam je i ljetna.

Posjetite fb: Obiteljski memory